Σε μία από τις πρόσφατες συναντήσεις της ομάδας των σεμιναρίων ασχοληθήκαμε με βασικές εισαγωγικές έννοιες στην κινηματογραφική αποτύπωση εικόνας. Μέσα από μία παρουσίαση κινηματογραφικών σκηνών από επιλεγμένες ταινίες, η οποία έγινε στην gallery μου, οι καταρτιζόμενοι ήρθαν σε επαφή με το έργο του υπεύθυνου φωτογραφίας σε μία ταινία. Επικεντρώνοντας την προσοχή τους σε ορισμένες από τις πιο δυνατές φωτογραφικές αποτυπώσεις, μελετήσαμε τον τρόπο με τον οποίο ο υπεύθυνος φωτογραφίας αφηγείται μια ιστορία με σαφήνεια και συνέπεια ανάμεσα στα κάδρα και τον φωτισμό.
Αφού μετατρέψαμε την gallery σε μία prive αίθουσα σινεμά, επιστρατεύοντας τον απαραίτητο προτζέκτορα για μία ποιοτική προβολή, επιδοθήκαμε σε μία ενδιαφέρουσα άσκηση, επικεντρώνοντας τη συζήτησή μας στα κυριότερα σημεία της κινηματογραφικής φωτογραφικής απεικόνισης: το φως, το κάδρο, την επίδραση των φωτογραφιών στον κινηματογράφο και την ψυχολογική τους σημασία. Από τη συζήτηση προέκυψαν χρήσιμες παρατηρήσεις και συμπεράσματα, μέσα από παράλληλη συγκριτική ανάλυση της σχέσης κινηματογραφικής και στατικής εικόνας.
Η φωτογραφία είναι η γλώσσα του κινηματογράφου και έτσι η εξοικείωση με την κινηματογραφική εικόνα είναι σημαντική για να μπορέσει ένας φωτογράφος να αποκωδικοποιήσει την φωτογραφία κινηματογράφου. Είναι εντυπωσιακό πόσες φωτογραφικές ματιές υπάρχουν σε μια ταινία και πώς ο υπεύθυνος φωτογραφίας χειρίζεται όλες τις τεχνικές φωτισμού. Αυτό αποτέλεσε, επομένως, ένα γόνιμο πεδίο συζήτησης πάνω στα θέματα του νοήματος και της ερμηνείας του κάδρου, της σύνθεσης των φωτογραφικών πλάνων και του νοήματος που αποδίδουν, καθώς στη σύνθεση του φωτισμού, προκειμένου να αποδοθούν νοήματα σε ένα δεύτερο επίπεδο θέασης.
Οι ερωτήσεις και η συζήτησή μας κρατήσαν ως αργά, δίνοντας τροφή για περαιτέρω ανάπτυξη των σεμιναρίων.